Back to Nature - Reisverslag uit Drevsjø, Noorwegen van Sylvia Braafhart-van liere - WaarBenJij.nu Back to Nature - Reisverslag uit Drevsjø, Noorwegen van Sylvia Braafhart-van liere - WaarBenJij.nu

Back to Nature

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

28 Juli 2020 | Noorwegen, Drevsjø

Wat een heerlijke eerste paar dagen hebben we al gehad in Noorwegen.
We waren ruim optijd in de haven van Kiel aangekomen.
De Colorline Magic was nog niet eens aangemeerd vanuit Oslo.
Even later zagen we de boot aankomen. een mooi gezicht.
We konden vrij vroeg de boot op en na het inchecken hadden we ook eindelijk het gevoel van dat we ook echt weg konden.
Alleen paspoortcontrole gehad en verder geen andere controles i.v.m het virus.
Op de boot was alles vrij normaal.
Er was geen mondkapjesplicht alleen als je het zelf wilde kon je ze opdoen.
Er was ook gewoon buffet, daarbij hadden ze alleen een vaste looproute en je moest je handen desinfecteren maar verder was alles normaal.
Ook de show ging gewoon door het enige was dat je eigenlijk moest reserveren van te voren. dat wisten wij niet maar het was geen probleem en we kregen gewoon een VIP plaats. Super leuk!
We hadden dit keer een hut met een raampje geboekt en dat was echt heel leuk. we zagen zelfs bruinvissen.
De volgende ochtend kwamen we aan in Oslo.
Ook hier alleen paspoortcontrole en verder helemaal niks.
Heerlijk we zijn er, alles staat open waar gaan we eerst heen, gaan we op een camping of meteen wildkamperen, hoelang blijven we ergens, het enige doel wat we hebben is dat we de poolcirkel willen bereiken.
Ik had thuis al het een en ander uitgezocht en ik wilde heel graag naar een camping wat in een gebied ligt waar heel veel rendieren zijn.
Het was ongeveer 3,5 uur rijden naar die camping. goed te doen!
Het was weer heerlijk om door de natuur te rijden.
Het gebied vlakbij de camping bestond voornamelijk uit bossen en wat lage bergen en vooral veel meren.
Het ligt ook maar een paar km van Zweden af.
We waren bijna op de camping en toen zag Sidney al de eerste Eland!
We konden alleen niet stoppen maar hopelijk gaan we er deze vakantie nog meer tegenkomen.
We waren zo ingecheckt en mochten zelf een plek uitzoeken.
We hadden een plek vlakbij het meer en het was super rustig op de camping. Alleen maar een paar noren.
De daktent was zo uitgeklapt en daarna hebben we een korte wandeling gemaakt langs het meer.
We zagen overal Elanden poep liggen dus we hoopten nog dat we er 1 tegen zouden komen maar helaas.
De terugweg naar de camping liepen we een stuk van het pad af dat mag gewoon in Noorwegen.
En ik vond bij een boom een paar botten. Van welk dier ze zijn weten we niet zeker maar het zal waarschijnlijk van een rendier of een eland zijn. We hebben ze wel meegenomen.
Na de wandeling zijn we gaan eten en doken we optijd de daktent in.
De eerste nacht in de daktent ging goed. we hadden ruimte genoeg, alleen hadden we de hele nacht regen gehad maar als het snachts valt is het niet erg. De volgende dag reden we door verder naar het Noorden Onderweg maakten we nog een mooie wandeling.
We hebben de top niet helemaal gehaald want op een gegeven moment werd hij best pittig. Maar het uitzicht was wel heel erg mooi!
Na de wandeling reden we weer verder.
We wilde heel graag de rendierroute rijden een paar jaar geleden hebben we daar een klein stukje van gereden maar nu wilde we hem helemaal doen.
We besloten er aan te beginnen en dan ergens op de route voor het eerst te gaan wildkamperen.
We reden de route op en na een paar km zagen we al de eerste rendieren. Super gaaf!!
In noorwegen mag je overal wild kamperen als je je maar aan een paar regels houd. We zagen een erg mooie plek met een fantastisch uitzicht op besneeuwde bergen met daaronder een meer.
Hier zette we de daktent op.
Het zonnetje kwam erdoor en we hebben die avond heerlijk in de zon kunnen eten. Na het eten zijn we nog een klein stukje gaan wandelen en hebben we meerdere rendieren gezien.
Toen we naderhand nog even bij de tent buiten zaten en van de zonsondergang aan het genieten waren kwam er ook nog een kudde voor de tent langs. echt zo mooi!!
De nacht was koud en de wind was erg aangetrokken. Het was 7 graden Maar je moet er iets voor over hebben.
De volgende ochtend even opwarmen in de auto, ontbijten en weer verder.

• 29 Juli 2020 - 09:07

Patricia:

Hey vakantie gangers
    Wat leuk zeg dat jullie bruinvissen hebben gezien
    En wat fijn dat alles een beetje normaal is in Noorwegen.
    De rendier route is wel heel gaaf natuurlijk en zeker als ze
    Net voor jullie tent langskomen. Gaaf dat jullie botten hebben gevonden gelijk al een eerste souvenir van de vakantie.
    Ben benieuwd naar wat foto,s misschien kun je die er een paar bij doen bij het verslag.